padlar.cz - archiv fotografií

Lužiny - večer před bouřkou

Večerní obloha před bouřkou - srpen 2010

Podvečerní obloha po západu slunce nad panelovým sídlištěm. Štěstím bylo, že jsem měl v tom okamžiku po ruce fotoaparát. Po pár chvílích se totiž obloha zátáhla doslova černou oponou, a přišla bouřka. Déšť, hromy a blesky pak vládly téměř celé noci.
Hrad Zvíkov - vstupní brána

Pěší výlet z Chocerad do Čerčan - prosinec 2009

Tak jako každý rok, tak i letos jsme po Vánocích uskutečnili menší výlet. Tentokrát jsme šli z Chocerad do Čerčan. Naše cesta se vinula nejen mezi lesy, polnostmi a dálnicí D1, ale místy jsme šli i po silnicích. Na jedné z nich jsem se pokusil zachytit projíždějící automobil, přičemž jsem se snažil na fotografii zachytit zejména pohyb auta.

Většina cesty ale vedla po lesních cestách. Na vrcholu Krásné hory jsme poobjedvali v blízkosti rozvalin nějaké stavby - odtud bohužel žádnou pořádnou fotografii nemám. Ale zajímavostí k fotografování bylo cestou docela dost. Na jednom místě mě zaujal kontrast tmavých, téměř černých, stromů a světle šedého zimního nebe. Z pokusů o jeho zachycení vznikla tato fotografie.
Hrad Zvíkov - vstupní brána

Žďákovský most, Orlická přehrada - červenec 2009

Během července jsme společně s několika kamarády uskutečnili několikadenní pěší túru kolem Orlické přehrady. Jedním z cílů byla i Krkavčí skála, odkud měla být údajně jedna z nejkrásnějších vyhlídek na přehradu. Nevím jestli s dá těm několika kamenům, co jsou sotva dva metry nad hladinou, říkat skála. Navíc, v podstatě jediné, na co byl z Krkavčí skály opravdu dobrý výhled, byl Žďákovský most.
Žďákovský most

Hrad Zvíkov - Písecká brána s Hláskou - červenec 2009

Jedním z dalších cílů naší červencové pěší túry byla i návštěva hradu Zvíkov (a samozřejmě i místního pivovaru). Na fotografii je, pokud vynecháme vchod od přístaviště, jediná vstupní, tzv. Písecká, brána s nejvyšší věží hradu - Hláskou.
Bahna 2009

Bahna 2009 (1) - červen 2009

Po několikaleté odmlce jsem letos navštívil Den pozemního vojska - Bahna 2009. Jednalo se o jubilejní - dvacátý - ročník. Pokud někdo tuto akci nezná, tak se jedná o prezentaci současné české armády, admád NATO a klubů vojenské historie. Tato fotografie je z historické ukázky bojů na Podkarpatské Rusi v roce 1938. Na fotografii je československá pěchota a dvouplošník československého letectva.

Bahna 2009 (2) - červen 2009

Druhá fotografie je opět z ukázky bojů na Podkarpatské Rusi 1938. V ukázce bojovala českosloveská armáda s maďarskými útočníky (navíc se k tomu v ukázce ještě připletli nějací ukrajinští aktivisté). Maďarskou armádu na fotografii zastupuje ono prapodivné vozítko a pěšák. Československou armádu pak letadlo, které je i na předchozí fotografii.
Bahna 2009

Bahna 2009 (3) - červen 2009

Součásti Bahen jsou i statické ukázky vojenské techniky. A to jak současné, tak i historické. Na této fotografii jsem se pokusil zachytit přední část nákladních vozidel americké armády.

Bahna 2009 (4) - červen 2009

Co by to bylo za fotografie z vojenské akce, kdyby na nich chyběl nějaký ten tank. A že jich letos na Bahnech bylo požehnaně. Na fotografii je zachycen německý tank Tiger z druhé světové války. Opět se jedná o fotografii ze statické ukázky. Tiger se sice zúčastnil i slavnostního defilé na začátku Bahen, ale tam se mi ho nepodařilo dobře zachytit.
Hrad Choustník

Zřícenina hradu Choustník 2 - leden 2009

Druhá fotografie z návštěvy zříceniny hradu Choustník. Mrzlo až praštělo, takže všechno bylo zmrzlé a pokryté námrazou. A to mě inspirovalo k nafocení této fotografie. Jde o zimní les focený přes kovové zábradlí co bylo v jednom z "oken" zříceniny.

Zřícenina hradu Choustník 1 - leden 2009

Letošního Silvestra jsme strávili u kamaráda na chatě v obci Choustník v Jižních Čechách. Odpoledne na Nový rok jsme se rozhodli uspořádat výšlap na zříceninu místního hradu. Oproti minulému roku byla odemčená brána a mohli jsme se tak podívat i dovnitř hradu. Z nejvyššího místa v hradu kam se dalo dostat (nejvyšší je věž co je na fotografii vpravo, ale ta byla zamčená) pak vznikla tato fotografie.
Tankový den Lešany 2008

Tankový den 1, Lešany - srpen 2008

Poslední víkend v srpnu se uskutečnil letošní "Tankový den" v prostoru Vojenského muzea v Lešanech. Z jedné ukázek, které se uskutečnily v průběhu dne, je tato fotografie. Jde o ukázku vojenského cvičení z dob první republiky. Sice to tak nevypadá, ale ten tank je ve skutečnosti maketa z dřeva a plátna, který nosila čtveřice vojáků. Dle komentátora tak armáda šetřila během cvičeních peníze za palivo.

Tankový den 2, Lešany - srpen 2008

I tato fotografie je z letošního "Tankového dne". Zachycen je na ní československý tank LT-38 při své jízdě. Nevím, jestli je to nově postavenená replika, nebo originál, ale posádka s ním jezdila hodně svižně.
Tankový den Lešany 2008

Tankový den 3, Lešany - srpen 2008

Třetí a poslední fotografie z letošního "Tankového dne". Je na ní zachycen tank, který používá v současnosti naše armáda - modernizovaný T-72. Vojáci se jízdou viditelně dobře bavili a předváděli co se jen dalo - byla to bezkonkurenčně nejlepší úkázka z celého dne.
Noční obloha

Západ slunce, Lipence - květen 2008

U kamaráda na chatě v Lipencích, během té samé akce, kdy vznikla předchozí fotka s bažantem, vznikla i tato fotografie. Povedlo se mi na ní zachytit slunce zapadající za vedlejší chatu. Fotil jsem to asi šestkrát s různým nastavením fotoaparátu. Tahle fotografie je z nich ale nejlepší.
Letící bažant

Vyplašený bažant, Lipence - květen 2008

Tato fotka vznikla poměrně náhodně a s velkým štěstím. Cestou na kamarádovu chatu, kde probíhala menší akce, jsem si v křoví u silnice všiml párku bažantů. Přes rychlospoušť jsem se je pokusil zachytit při jejich odletu. Bohužel se mi podařilo zachytit jen jednoho z nich, a právě jen na tuto jedinou fotku.
Noční obloha

Noční obloha, Ovčín - červenec 2008

Počátkem července tohoto roku proběhla již tradiční gastronomická akce, kterou jsme tentokrát hostili u nás na Ovčíně. Při trávení skvělého pečeného selátka mě zaujala večerní obloha. Tak jsem jí zkusil několikrát vyfotografovat. Nejlepším výsledkem je pak tato fotka.
Duha nad Prahou

Duha nad Prahou, Praha - léto 2007

Jednoho dne v průběhu léta minulého roku jsem si při pohledu z okna všiml, že kombinace déště a slunečních paprsků vytvořila úžasnou duhu. Měl jsem po ruce jen fotoaparát v mobilním telefonu. Ale na jeho možnosti se povedla docela ucházející fotka.